Puchatki
Nauczyciele:
mgr Dorota Kijewska
mgr Jagoda Dylda
Pedagog specjalny:
mgr Dagmara Mazonik
Woźna:
Aneta Kupczyk
Puchatki to najstarsze w przedszkolu dzieciaki
super dziewczyny i fajne chłopaki.
Wszyscy w przedszkolu dobrze je znają
bo swym młodszym kolegom dobry przykład dają
Oni już wiedzą co piszczy w trawie
bo świat dokoła poznają ciekawie.
Jak oni się uczą, jak oni pracują!
Poznają literki i szybko rachują.
Jak być dżentelmenem oraz damą małą
wiedzą doskonale bo savoir vivre znają.
Ich sprytne paluszki mogą wyczarować
z plasteliny cuda, z klocków dom zbudować.
Choć się dużo uczą i pilnie pracują
na wesołą zabawę czas zawsze znajdują.
Puchatki są fajne! Puchatki są super!
Dobrze mieć w przedszkolu taka świetną grupę!
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH:
Język angielski: poniedziałek godz. 10.00-10.30, piątek godz. 11.00-11.30
Rytmika: środa godz. 9.00-9.30
Religia: środa i czwartek godz. 14.45-15.15
Tańce: piątek godz. 13.00-13.30
Dogoterapia: wtorek godz. 11.00-11.30
KOŁA ZAINTERESOWAŃ:
Jagoda Dylda: Zabawa sztuką – zajęcia plastyczne; czwartek godz. 13.00-13.30
Dorota Kijewska: Przygoda z książką – zajęcia czytelnicze; wtorek godz. 13.00-13.30
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM W PUŁAWACH
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024 DLA DZIECI 6-LETNICH – ODDZIAŁ IV
Czas pracy oddziału IV: 7:00- 16:00
I. 7.00 – 8.00 INTEGRACJA ZESPOŁU DZIECIĘCEGO, WPROWADZENIE NASTROJU DO ZABAWY I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH W CIĄGU CAŁEGO DNIA
Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci.
Gry i zabawy dydaktyczne konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Organizowanie działań (indywidualnych bądź w małych zespołach) sprzyjających rozwijaniu zdolności oraz prowadzeniu pracy wyrównawczo-dydaktycznej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
II. 8.00- 13.00 ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNE POZWALAJĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zabawy gimnastyczne z określonym elementem ruchu, ćwiczenia poranne.Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności sanitarno–higieniczne, utrwalanie nawyków czystości osobistej. Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego jedzenia, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, a także kształtowanie
nawyków zdrowego żywienia.
Zajęcia wychowawczo-edukacyjne w sali lub na powietrzu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego,rozwijające aktywność dzieci we wszystkich sferach rozwojowych - realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
Zabawy dowolne dzieci przy dyskretnym udziale nauczyciela rozwijające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych.
Zajęcia specjalistyczne pod kierunkiem pedagoga, logopedy, psychologa.
Pobyt w ogrodzie: gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zajęcia sportowe, zabawy badawcze, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, ogrodnicze. Spacery i wycieczki – obserwacje przyrodnicze w terenie, rekreacja w zależności od pogody.
Przygotowanie do posiłku: kształtowanie nawyków i czynności higieniczno-sanitarnych, umiejętności związanych z samoobsługą dziecka.
Obiad – usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku oraz kształtowanie nawyków zdrowego żywienia.
Zapewnienie dzieciom różnych form relaksacji- słuchanie bajek, muzyki, opowiadań.
III. 13.00 – 16.00 WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI W TRZECIEJ CZĘŚCI DNIA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
Zabawy ruchowe, tematyczne rozwijające zdolności dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy doskonalące logiczne myślenie, zabawy sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Zajęcia z religii oraz inne zajęcia dodatkowe wg harmonogramu.
Przygotowanie do podwieczorku – kształtowanie umiejętności związanych z samoobsługą dziecka. Podwieczorek – doskonalenie nawyków zdrowego żywienia.
Zabawy i gry edukacyjne, czytanie fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Prace porządkowe w sali i na półkach. Kontakty z rodzicami w miarę potrzeb.
GODZINY DOSTĘPNOŚCI:
Jagoda Dylda: wtorek godz. 10.30-11.30
Dorota Kijewska: środa godz. 10.30-11.30
KONSULTACJE DLA RODZICÓW:
Jagoda Dylda: środa godz. 11.30-12.00
Dorota Kijewska: piątek godz. 11.00-11.30