Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Kompleksowe i intensywne działania mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to kompleksowe i intensywne działania mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Zajęcia prowadzone są przez zespół dyplomowanych specjalistów posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
Zadaniem zespołu jest m.in. ustalenie kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka, opracowanie indywidualnego programu terapii, prowadzenie obserwacji, ocenianie postępów dziecka, udzielanie porad i konsultacji rodzicom/ opiekunom. Dysponujemy bogatym doświadczeniem oraz doskonałą bazą dydaktyczną- terapia specjalistyczna w tym zakresie prowadzona jest w naszej placówce od września 2008 roku. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania są prowadzone indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną.
Warunkiem objęcia dziecka taką formą pomocy jest złożenie do Dyrektora Publicznego Przedszkola Integracyjnego im. Kubusia Puchatka w Puławach podania w sprawie zorganizowania zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych o tym, że dziecko nie korzysta z zajęć organizowanych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju w innej placówce oświatowej oraz oryginału opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydanego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka prowadzone są przez zespół specjalistów:
• mgr Izę Rodak-Szymańską- koordynatora zespołu, logopedę, specjalistę logopedii korekcyjnej, dyplomowanego terapeutę Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka z Integracją Sensoryczną, specjalistę z kwalifikacjami Terapii Motoryki Ręki I i II stopień, Wspomagających i Alternatywnych Metod Komunikacji-AAC I i II stopień, Picture Exchange Communication System-PECS I i II stopień, prowadzącego terapię z wykorzystaniem Metody Krakowskiej.
• mgr Anettę Wójcik- oligofrenopedagoga, terapeutę motoryki ręki dzieci z zaburzeniami rozwoju – I i II stopnia, specjalistę zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka z Integracją Sensoryczną . Pedagog specjalny prowadzi diagnozę w oparciu KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego - standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r. ż.
• dr Marię Grądziel.- oligofrenopedagoga, tyflopedagoga. terapeutę motoryki ręki dzieci z zaburzeniami rozwoju – I i II stopnia, specjalistę zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka z Integracją Sensoryczną . Pedagog specjalny prowadzi diagnozę w oparciu KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego - standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r. ż.