Tygryski
NAUCZYCIELE:
mgr Beata Kałdonek
mgr Dorota Kijewska
PODAGOG SPECJALNY:
mgr Dagmara Mazonik
POMOC NAUCZYCIELA:
Aneta Sztelmach
WOŹNA:
Magdalena Mizak
Nasza grupa to Tygryski,
uśmiechamy się do wszystkich.
Są tu chłopcy i dziewczynki,
wszyscy mamy dziarskie minki.
Chociaż więcej się uczymy,
dużo także się bawimy,
Po zabawie zaś sprzątamy,
o porządek sali dbamy.
Kiedy piękna jest pogoda,
wtedy wzywa nas przyroda.
Na wycieczki wyruszamy,
różne skarby tam zbieramy.
Potrafimy głośno śpiewać,
mówić wiersze, szybko biegać.
Nikt tu się nie czuje źle,
być Tygryskiem fajnie jest.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH:
Język angielski: poniedziałek, piątek 9.45 - 10.00
Rytmika: środa - 10.00 - 10.20
Dogoterapia: wtorek - 13.20- 13.50, 14.20-14.50
Muzykoterapia: piątek 12.30-13.00
Integracja sensoryczna: środa 13.45-14.15, czwartek 13.15-13.45
KOŁA ZAINTERESOWAŃ:
Dorota Kijewska: "Świat książki" wtorek, 13.15-13.45
Beata Kijewska: "Matematyka na wesoło" poniedziałek, 13.15-13.45
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM W PUŁAWACH
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025 DLA DZIECI 4,5-LETNICH – ODDZIAŁ II
Czas pracy oddziału II: 7:30- 15:30
I. 7.30 – 8.00 INTEGRACJA ZESPOŁU DZIECIĘCEGO, WPROWADZENIE NASTROJU DO ZABAWY I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH W CIĄGU CAŁEGO DNIA
Schodzenie się dzieci; czynności opiekuńcze. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijanie percepcji wzrokowe, ruchowej, słuchowej, ćwiczenia grafomotoryczne.
Tworzenie okazji do rozmów kierowanych na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Zabawy integrujące grupę. Zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela.
II. 8.00 – 13.00 ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNE POZWALAJĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ćwiczenia poranne z określonym elementem ruchu.
Przygotowanie do śniadania; czynności porządkowe, sanitarno – higieniczne, utrwalanie nawyków czystości osobistej. Śniadanie; doskonalenie umiejętności samodzielnego jedzenia, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, a także kształtowanie nawyków zdrowego żywienia.
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze w sali lub na powietrzu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, rozwijające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą kierowane oraz niekierowane. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zajęcia w języku obcym nowożytnym.
Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela.
Zajęcia specjalistyczne pod kierunkiem pedagoga, logopedy, psychologa
Pobyt w ogrodzie; gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłowa postawę dziecka, zajęcia sportowe, zabawy badawcze. Spacery i wycieczki: obserwacje przyrodnicze w terenie, rekreacja w zależności od pogody.
Przygotowanie do posiłku: kształtowanie nawyków i czynności higieniczno – sanitarnych, umiejętności związanych z samoobsługą dziecka.
Obiad; usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku oraz kształtowania nawyków zdrowego jedzenia.
Przygotowanie do odpoczynku i odpoczynek poobiedni dostosowany do potrzeb dziecka.
III . 13.00 – 15.30 WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI W TRZECIEJ CZĘŚCI DNIA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
Zajęcia z religii oraz inne zajęcia dodatkowe wg harmonogramu. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu. Zabawy oraz gry edukacyjne, czytanie książeczek.
Przygotowanie do podwieczorku; kształtowanie umiejętności związanych z samoobsługą dziecka. Podwieczorek: doskonalenie nawyków zdrowego jedzenia.
Wspólne zabawy podejmowane z inicjatywy nauczyciela i dzieci. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci.
Prace porządkowe w sali na półkach. Kontakty indywidualne w miarę potrzeb.
Godziny dostępności nauczycieli dla rodziców:
Dorota Kijewska: poniedziałek - 10.00-11.00
Beata Kałdonek: wtorek - 11.00-12.00
Konsultacje z rodzicami:
Dorota Kijewska: wtorek - 15.30 - 16.00
Beata Kałdonek: środa - 11.00 - 11.30