Króliczki
Nauczyciele:
mgr Halina Radomska
mgr Sylwia Sulej
Pedagog specjalny:
mgr Anetta Wójcik
Pomoc nauczyciela:
Weronika Nadolna
Woźna:
Marzanna Ciotucha
KRÓLICZKI – To my – dzielne 5-latki.
W naszej przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale, bawimy i uczymy się wytrwale.
Zabawek u nas w sali wiele i wszyscy razem bawimy się jak dobrzy przyjaciele.
Chętnie gramy, układamy, swoją sprawność poprawiamy. Chociaż czasem się spieramy, to bardzo szybko się przepraszamy, bo już magiczne słówka znamy.
W ciągu dnia tańczymy, śpiewamy i na instrumentach muzycznych gramy.
Na nowym placu się bawimy i na spacery chodzimy. Obiadki smaczne zjadamy, chociaż przy surówkach narzekamy.
O naszą salę dbamy, a zabawki na miejsce pięknie odkładamy. Nasze panie się do nas uśmiechają i miło z nami czas spędzają.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH:
Język angielski: poniedziałek 9.15-9.45, piątek 10.15-10.45
Rytmika: środa 9.30-10.00
Religia: środa i czwartek godz. 14.15-14.45
Tańce: piątek godz. 13.30-14.00
Dogoterapia: wtorek godz. 10.30-11.00
KOŁA ZAINTERESOWAŃ:
Halina Radomska- Zajęcia muzyczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych: piątek 13.15-13.45
Sylwia Sulej - Zabawy muzyczno-ruchowe "W zdrowym ciele, zdrowy duch": poniedziałek 13.15-13.45
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
I. 6.00 – 8.00 INTEGRACJA ZESPOŁU DZIECIĘCEGO, WPROWADZENIE NASTROJU DO ZABAWY I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH W CIĄGU CAŁEGO DNIA
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Organizowanie działań (indywidualnych bądź w małych zespołach) sprzyjających rozwijaniu zdolności dzieci oraz prowadzeniu pracy indywidualnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
II. 8.00- 13.00 ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNE POZWALAJĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA
PRZEDSZKOLNEGO
Zabawy gimnastyczne z określonym elementem ruchu, ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie Czynności sanitarno-higieniczne – nauka oraz utrwalanie nawyków czystości osobistej. Nauka kulturalnego zachowania się przy stole.
Zajęcia grupowe, uwzględniające potrzeby i oczekiwania rozwojowe dzieci w ramach wszystkich obszarów edukacyjnych. Zajęcia rytmiczno-ruchowe, zabawy w języku obcym nowożytnym, przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
Zabawy dowolne dzieci przy dyskretnym udziale nauczyciela rozwijające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych.
Zajęcia specjalistyczne pod kierunkiem pedagoga, logopedy, psychologa.
Zabawy w ogródku przedszkolnym oraz sensorycznym, spacery, wycieczki: tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej, społeczno-kulturowej.
Przygotowanie do obiadu. Obiad. Nauka prawidłowego zachowania się przy stole.
Zapewnienie dzieciom różnych form relaksacji – słuchanie bajek, muzyki, opowiadań.
III. 13.00 – 15.00 WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI W TRZECIEJ CZĘŚCI DNIA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
Zabawy ruchowe, tematyczne rozwijające zdolności dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy doskonalące logiczne myślenie, zabawy sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Zajęcia z religii oraz inne zajęcia dodatkowe wg harmonogramu.
Przygotowanie do podwieczorku – kształtowanie umiejętności związanych z samoobsługą dziecka. Podwieczorek – doskonalenie nawyków zdrowego żywienia.
Zabawy i gry edukacyjne, czytanie fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Prace porządkowe w sali i na półkach. Kontakty z rodzicami w miarę potrzeb.