Maleństwa

   mal.png

NAUCZYCIELE:
mgr Beata Kałdonek

mgr Renata Gałuszka

PEDAGOG SPECJALNY:
dr Maria Grądziel

POMOC NAUCZYCIELA:
Aneta Sztelmach

WOŹNA:
Magdalena Mizak

Gdzie wesołe śpiewy i radości kupa
Siedzi sobie Maleństw roześmiana grupa.
Usiadły w kółeczku i tak rozmawiają,
Że choć są najmłodsi, dobry humor mają.
W ogóle nie płaczą, choć rodzice w pracy.
Tacy to są dzielni, mali przedszkolacy.
My – takie maluszki – pięknie się bawimy
Sprzątamy zabawki, troszkę się uczymy,
Chodzimy na spacer i głośno śpiewamy
Za to po obiedzie grzecznie zasypiamy.
A po podwieczorku tak bardzo czekamy
Na swoich tatusiów i kochane mamy.

HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH:

Język angielski: poniedziałek godz. 9.00-9.15, piątek godz. 10.00-10.15

Rytmika: środa godz. 10.15.10.30
Tańce: piątek godz. 14.20-14.40
Dogoterapia: wtorek godz. 9.30-10.00

KOŁO ZAINTERESOWAŃ: 

Beata Kałdonek: W krainie baśni-zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku; piątek godz. 14.00-14.15

RAMOWY ROZKŁAD DNIA ODDZIAŁU I

ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNE POZWAJALĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO 

8:00-8:30      Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze.
                      Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową słuchową, grafomotorykę). Tworzenie okazji do rozmów
                      kierowanych na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
                      Zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela.
8:30-9:00      Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności sanitarno–higieniczne, utrwalanie nawyków czystości
                      osobistej.
                      Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego jedzenia, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, a także
                      kształtowanie nawyków zdrowego żywienia.
9:00-12:00    Zajęcia wychowawczo-edukacyjne w sali lub na powietrzu realizowane według wybranego programu wychowania
                      przedszkolnego, rozwijające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych.
                      Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy i zajęcia ruchowe,
                      rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
                      Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela.
                      Czynności porządkowe. Przygotowanie się do wyjścia na świeże powietrze. Czynności higieniczno-sanitarne.
                      Czynności samoobsługowe w szatni: ubieranie i rozbieranie się, dbanie o porządek w szatni, przestrzeganie zasad     
                      bezpieczeństwa.
                      Pobyt w ogrodzie: gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zajęcia sportowe, zabawy 
                      badawcze, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, ogrodnicze. Spacery i wycieczki – obserwacje przyrodnicze
                      w terenie, rekreacja w zależności od pogody.
12:00-12:30  Przygotowanie do posiłku: kształtowanie nawyków i czynności higieniczno-sanitarnych, umiejętności związanych
                      z samoobsługą dziecka.
                      Obiad  – usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku oraz kształtowanie
                      nawyków zdrowego żywienia. 
12:30-13:00  Zabawy relaksacyjne: słuchanie bajek, opowiadań, muzykoterapia.
                      Przygotowanie do odpoczynku.

WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI W TRZECIEJ CZĘŚCI DNIA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
13:00-14:00  Odpoczynek poobiedni dostosowany do potrzeb dziecka.
14:00-14.20  Przygotowanie do podwieczorku – kształtowanie umiejętności związanych z samoobsługą dziecka.
                      Podwieczorek – doskonalenie nawyków zdrowego żywienia.
14.20-15.00  Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu. Wspólne zabawy podejmowane
                      z inicjatywy dzieci lub nauczyciela. Zajęcia prowadzone w ramach koła zainteresowań.

                      Zabawy i gry edukacyjne, czytanie fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci.
                      Prace porządkowe w sali i na półkach. Kontakty z rodzicami w miarę potrzeb.



Godziny dostepności nauczycieli: 
Beata Kałdonek: piątek godz. 15.00-15.30 środa godz. 13.00-13.30

Kontakty indywidualne z rodzicami:
Beata Kałdonek: piątek godz. 12.15-12.45

IMG_7102.JPG

22.04.2024

Dzień Ziemi

IMG_7034.JPG

15.04.2024

Dzień Czekolady

IMG_7042.JPG

15.04.2024

Calineczka

IMG_6975.JPG

15.04.2024

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

IMG_6952.JPG

03.04.2024

Zajączek wielkanocny

IMG_6918.JPG

03.04.2024

Pisanki

IMG_6917.JPG

03.04.2024

Warsztaty ekologiczne

IMG_6863.JPG

23.03.2024

Sklep ogrodniczy

IMG_6813.JPG

23.03.2024

Wiosenny kapelusz

logo ppi

Powrót na początek strony